Airtraffic 2 Control

Ontwikkelingen

Safe2Fly heeft als doelstelling de ROC Light Operator voor te lichten veilig vliegen met een RPAS. Omdat naar onze verwachting het luchtruim steeds drukker zal gaan worden zijn wij van mening dat het ook zichtbaar moet zijn waar je werkt.

Airtraffic to Control

De luchtverkeersleiding (ATC) is een dienst die doormiddel van grond controllers de vliegtuigen op de grond en gecontroleerde luchtruim aansturen. Zij kunnen adviezen geven aan luchtvaartuigen in niet-gecontroleerde luchtruim. Dus ook operators van een RPAS. Het primaire doel van ATC wereldwijd is om botsingen te voorkomen, te organiseren en te versnellen van de doorstroming van het luchtverkeer, en het bieden van informatie en andere ondersteuning voor piloten/operators.

Het is van groot belang dat ook de veiligheid wordt gewaarborgd voor vliegtuigen als men gaat vliegen met een RPAS.  Dit om botsingen te voorkomen, Veel vliegtuigen hebben antibotsing systemen, die extra veiligheid bieden doormiddel van het waarschuwen van de piloten als andere vliegtuigen te dichtbij komen.

Safe2Fly is bezig met het onwtikkelen van een app waarin je als RPAS operator je zelf zichtbaar kunt maken voor anderen. Op deze manier kun je op een laagdrempelige manier toch laten weten waar je werkzaam bent, wat de veiligheid weer vergroot.

Daarnaast is Safe2Fly is zich aan het verdiepen om eventueel transponders te kunnen plaatsen op drones. Hiermee kan men bij de luchtverkeersleiding zien of een drone in het een CTR, gecontroleerde luchtruim vliegt.

Omdat de overheid deze mogelijkheden nog niet verplicht stelt maar omdat wij de veiligheid z over mogelijk willen vergroten,   willen wij van Safe2fly een ieder zoveel mogelijk ondersteunen het op gebied van vlucht voorbereiding binnen de wet en regelgeving

Safe2Fly kan als veiligheidspartner optreden waarbij wij onze contacten binnen de luchtvaart gebruiken op jou opdracht mogelijk te maken, ook wanneer dit in eerste instantie misschien niet mogelijk lijkt. dat men zo nodig Wij kunnen deze instanties bevragen en zoeken naar de mogelijkheden zodat je met de juiste toestemmingen kunt gaan vliegen. Hetzij doormiddel van een NOTAM bij het LVNLL of het MINDEF.

Naast deze dienst kun je ook abonnement nemen onze pagina, daarmee krijg je je eigen inlogcode waarmee je middels je GSM de juiste documenten kunt opvragen en door opdrachtgevers kunt laten ondertekenen. Wij houden voor jou de adminstratie bij waardoor je niet meer met een hele boekhandel aan papieren het veld in hoeft. Mocht er controle zijn dan kun je deze gegevens digital opvragen en ter plekke tonen. 

29/11/2018 | 1e Cursus dag Dokkum

Voor wie Iedere professional die gebruik wil maken van de mini-drone regeling Duur 10 Studie ur...

Lees meer

13/12/2018 | 2e Cursus dag Dokkum

Voor wie Iedere professional die gebruik wil maken van de mini-drone regeling Duur 10 Studie ur...

Lees meer
Agenda overzicht
  •  Peter Rademaker

    Peter Rademaker

    In 2013 ben ik begonnen met het vliegen met RPAS en het onderzoeken van de mogelijkheden met het gebruik van een RPAS. Naast het vak instructie heb ik een grote passie voor innovatie en techniek...

    Lees meer
  • Jan Wiersma

    Jan Wiersma

    Sinds 2012 ben ik actief als ondernemer met in de portfolio: advies, systeemintegratie, training. Ik Bedenk vanuit technische expertise innovatieve oplossingen voor toepassing en het gebruik van drones....

    Lees meer